tanitim@esenyurt.edu.tr 444 9 123

Ders İçeriği

 

1. YARIYIL

Kod

Ders Adı

T

U

K

AKTS

2075G1001

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I

2

0

2

2

Bu derste Atatürk'ün eserleri incelenmek suretiyle Cumhuriyetin temel nitelikleri, elde edilen kazanımları anlatılarak Atatürk ilkelerinin değerini kavratmaktır. Ayrıca Türk devriminin tamamlanması evresinde yaşanan siyasi gelişmeleri ve yeni devletin kuruluş sürecinin öğretilmesi amaçlanır.

 

2075G1002

Türk Dili I

2

0

2

2

Bu derste Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri ve tarihi, gelişiminin belirlenmesi, Türk dilinin yapı özelliklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Bu çerçevede; Dilin tanımını, dil, duygu, düşünce bağlantısını, dilin toplumsal değeri anlatılır.

 

2075G1005

Yabancı Dil I

2

0

2

2

Kelime bilgisini, kelimeleri konulara göre gruplayarak genişletme, akademik ve bilimsel makale ve rapor yazma becerisini geliştirme, dinleme becerisini geliştirmeye yönelik, intensive, extensive, exposure ve task - listening çalışmalarından yararlanma ve lecture dinlerken not alma gibi stratejilerin uygulanması, akademik ve mesleki metinlerin literal, inferential, critical ve appreciative anlamayı geliştirme

 

1113G1001

 

Mikro İktisat

 

2

0

2

5

Tüketici ve üretici birimlerin iktisadi seçimlerini ve devletin piyasaya yönelik politikalarının bu seçimleri nasıl etkilediğinin açıklanabilmesi amaçlanmaktadır. Bu derste, temel ekonomik kavramlar, tüketici davranışı, üretici davranışı mal ve faktör piyasaları hakkında bilgi verilmektedir.

1113G1003

 

İşletme Bilimine Giriş

 

3

0

3

6

İşletme Bilimine Giriş dersi iş hayatındaki temel işletmecilik bilgilerini kapsamaktadır. İşletme fonksiyonlarının tanımlanması. İşletmeleri etkileyen çevresel değişkenlerin tanımlanması. İşletmelerde organizasyon yapılarının kavranmasını amaçlamaktadır. İşletmeciliğe ilişkin temel kavramlar, işletmelerin kuruluş çalışmaları, işletmelerin fonksiyonları incelenecektir.

1113G1004

Tüketici Davranışı

2

0

2

5

Müşteri davranışı ve pazarlamadaki rolü ile ilgili temel konular hakkında bilgi vermek. Tüketici Davranışına Giriş, Dış Faktörler, İç Faktörler, Tüketicinin Karar Verme Süreci, Endüstriyel Tüketici Davranışı ders kapsamında incelenecektir. Tüketiciye dair psikolojik, sosyo-kültürel ve demografik faktörlerin tüketici karar sürecine etkilerini, sonuçlarıyla analiz edebilecektir. Tüketicilerin davranışları ile pazarlama uygulamaları arasındaki ilişkiyi değerlendirebilecektir. Pazarlama uygulamalarının tüketiciyi nasıl etkilediğini analiz edebilecektir.

11G1004

İş Etiği

2

0

2

3

Etik ve Etiğe İlişkin Temel Kavramlar, İşletmelerin Sosyal Sorumlulukları ve Etik, Sosyal Sorumluluk ve Etik İlişkisi, Yönetim ve Etik, Stratejik Yönetim ve Etik, Örgüt Kültürü ve Etik, Müzakere Etiği, Pazarlama Etiği, Finans ve Etik, Muhasebe ve Etik, İnsan Kaynakları Yönetimi ve Etik, Halkla İlişkiler ve Etik, Üretim ve Etik, KOBİ’lerde İş Etiği ve Uygulamaları ders kapsamında incelenecektir.

11G1007

Finansal Muhasebe I

2

0

2

5

Bu dersin amacı, Genel Kabul Görmüş Muhasebe İlkeleri ve temel muhasebe kavram-politikaları doğrultusunda muhasebe teorisi ve uygulaması ile ilgili temel bilgiler vermektir. Bu temel amaç doğrultusunda ileriki dönemlerde verilecek muhasebe dersleri için alt yapı oluşturulması hedeflenmektedir. Dersin sonunda öğrencilerin, bir işletmede bir dönem boyunca oluşabilecek mali olayları muhasebeleştirerek, işletmenin bilanço, gelir tablosu gibi mali tablolarını düzenleyebilecek noktaya gelmesi hedeflenmektedir. Bu derste, Türkiye’de faaliyette bulunan ticaret işletmelerinin, 1 No.lu Muhasebe Sistemi Uygulama Genel Tebliği uyarınca uygulaması zorunlu olan çift taraflı kayıt sisteminde muhasebe süreci hakkında bilgi verilmektedir.

 

 

2. YARIYIL

Kod

Ders Adı

T

U

K

AKTS

2075B1001

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II

2

0

2

2

Atatürk İlkeleri ve inkılap tarihine ilişkin temel kavramlar, Islahat/İnkılap/İhtilal, Kuvvayi Milliye, Cumhuriyet/Demokrasi, İdeoloji kavramları, Ulusal Kurtuluş Mücadelesi ve Türk Devleti'nin kuruluş sürecindeki önemli noktalar, Türk İnkılabı öncesi Osmanlı Devletindeki gelişmeler hakkında temel yetilere sahip hale geleceklerdir.

2075B1002

Türk Dili II

2

0

2

2

Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini, tarihi gelişimini ve ses özellikleri, Yazılı ve sözlü anlatımın özelliklerini ve dili etkili kullanma, "İletişim" kavramını ve bu kavramın aracı olan metin oluşturma, Metni, metin yapan ölçütlerin neler olduğu ve bu ölçütleri metin oluştururken kullanma, Kompozisyon yazma kuralları, kompozisyon planı, paragraf ve temel ileti gibi unsurlar, Cümle çevirilerini ve yapılarını ve paragraf çeşitleri, paragraf uygulaması, Yazım, noktalama işaretleri öğrenirler.

2075B1006

Yabancı Dil II

2

0

2

2

Dilbilgisi ve kelime öğretimi, temel okuma ve yazma dersleri ve dinleme ve konuşma çalışmaları, temel dilbilgisi yapılarının biçim ve kullanımlarını öğrenmeleri ve bu yapıları doğru kullanmaları, A2 düzeyinin gerektirdiği temel kelime bilgisini edinmeleri, dilbilgisi derslerinde öğrendikleri yapıları düzeylerine uygun okuma parçalarında tanımaları ve bunlarla ilgili gerek sözlü ve gerekse de yazılı olarak kendilerini ifade etmeleri, A2 düzeyine uygun dinleme parçalarını anlamaları ve bunlarla ilgili yapılan sözlü çalışmalara katılmalarını ve kendilerini sözlü olarak doğru ve rahat ifade edilmesi anlatılmaktadır.

2075B1010

Girişimcilik ve Kariyer Planlama

2

0

2

4

Kariyer Planlama dersi öğrencilerin iş dünyasını, farklı sektörleri ve bu sektörlerin gereksinimlerini tanımasını sağlayarak; iş dünyasına hazırlık sürecinde kariyer planlamasının önemi hakkında öğrencilerde farkındalık oluşturmayı hedefler. Ders, öğrencilerin, kişisel yetkinliklerini keşfetmesini ve iş dünyasının beklentilerini doğru anlamasını sağlayarak; bilgi ve becerilerini, ilgili sektörlerin gereklilikleri ile paralellik arz edecek şekilde geliştirmelerine yardımcı olur. Kariyer merkezi faaliyetlerinin tanınması, kendini tanıma ve bireysel kariyer planlama aşamaları, özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesi, farklı kariyer alternatifleri, iletişim ve istihdam edilebilirlik gibi konuları içermektedir.

1113B1001

Makro İktisat

2

0

2

3

Makro iktisat dersi, makro iktisat biliminin temel kavramlarını, makro iktisat teorilerini ve politikalarını analiz etmek, güncel geçerliliğini tartışmak ve analiz edebilmektir.  Bu derste, makro iktisadi konular ve uygulamalar ele alınmaktadır. Makro iktisadın temel konuları olan üretim, milli gelir, büyüme, istihdam, işsizlik, enflasyon, dış ticaret gibi temel ekonomik sorunlar analiz edilmekte ve güncel ekonomik gelişmeler/olaylar tartışılmaktadır.

11B1006

Finansal Muhasebe II

2

0

2

5

Bu dersin amacı, Genel Kabul Görmüş Muhasebe İlkeleri ve temel muhasebe kavram-politikaları doğrultusunda muhasebe teorisi ve uygulaması ile ilgili temel bilgiler vermektir. Bu temel amaç doğrultusunda ileriki dönemlerde verilecek muhasebe dersleri için alt yapı oluşturulması hedeflenmektedir. Dersin sonunda öğrencilerin, bir işletmede bir dönem boyunca oluşabilecek mali olayları muhasebeleştirerek, işletmenin bilanço, gelir tablosu gibi mali tablolarını düzenleyebilecek noktaya gelmesi hedeflenmektedir. Bu derste, Türkiye’de faaliyette bulunan ticaret işletmelerinin, 1 No.lu Muhasebe Sistemi Uygulama Genel Tebliği uyarınca uygulaması zorunlu olan çift taraflı kayıt sisteminde muhasebe süreci hakkında bilgi verilmektedir.

1113B1002

Uluslararası İşletmecilik

2

0

2

4

Öğrencilere uluslararası işletmecilikle ilgili kavramları tanıtmak ve uluslararası yönetimle ilgili çeşitli boyutları tartışarak global bir bakış açısı kazandırmak. Uluslararası işletmelerin yönetimi ile ilgili temel konular ve tanımlar, uluslararasılaşma, uluslararası pazarlara giriş yöntemleri, uluslararası işletmeleri etkileyen çevresel güçler dersin içeriğini oluşturmaktadır.

1113B1003

Halkla İlişkiler

2

0

2

4

Halkla İlişkilere Giriş dersinin amacı, halkla ilişkiler alanındaki tarihi, teorik, kavramsal modelleri ve yaklaşımları öğretmektir. Halkla ilişkiler kavramsal çerçeve, halkla ilişkiler tarihsel gelişim, halkla ilişkiler modelleri, halkla ilişkiler süreci, kriz yönetimi, stratejik yönetim anlayışı konuları ele alınmaktadır.

1113B1004

Yönetim Muhasebesi

2

0

2

4

Yönetim muhasebesinin temel kavramları, maliyet-hacim ilişkilerinin saptanması, maliyet-hacim-kar analizleri, değişken maliyet yöntemi, yönetim kararlarında geçerli maliyet analizleri, işletme bütçeleri Bu dersin amacı; öğrencilere yönetimsel açıdan maliyet bilgilerine dayalı karar verme becerisini kazandırmaktır.

               

 

 

3. YARIYIL

Kod

Ders Adı

T

U

K

AKTS

1113G2001

Yönetim ve Organizasyon

2

0

2

5

Yönetim ve Organizasyon dersi kapsamı, yönetim kavramı ve yönetimin fonksiyonları (planlama, örgütleme, yürütme, koordine etme, denetleme) ile ilgili temel bilgileri sağlamaktır. Organizasyon yapısı ve yönetim süreçleri ile ilişki kurabilecek. İşletme fonksiyonlarının yerine getirebilmeleri için yöneticinin yönetim ve organizasyon unsurlarını belirlemeleri ve doğru yönetim sürecini kurabilecek bilgi ve beceri seviyesine ulaşmaları sağlanacaktır. Yönetim fonksiyonları, klasik yönetim teorileri, modern yönetim teorileri, yönetim süreci, yönetim ve örgütün alt sistemleri arasındaki ilişkileri açıklar ve modern organizasyon yapılarını ve uygulamalarını içermektedir.

1113G2002

Bilgisayarlı Muhasebe

2

0

2

3

Bu ders ile öğrencinin Finansal Muhasebe I ve II derslerinde öğretilen konuların bilgisayar ortamında muhasebe paket programları aracılığıyla uygulamasını yapması ve muhasebe paket programlarında muhasebe işlemlerini yürütme becerisini kazanması amaçlanmaktadır. Bu derste yazılım kavramı ve veritabanı ilişkisi, entegrasyon yapısı açıklanarak tanımlamaları yapılmaktadır. Güncel muhasebe paket programları tanıtılarak Nebim V3 ERP program kapsamında, stok yönetimi, cari hesap işlemleri, fatura işlemleri, genel muhasebe işlemleri, çek/senet işlemleri, kasa ve banka işlemleri, temel entegrasyon tanımlarının yapılmasını, personel sicil ve bordro işlemlerini ve üretim işlemlerini içermektedir.

1113G2005

İnsan Kaynakları Yönetimi

2

0

2

5

İşletmelerde İnsan Kaynakları Departmanlarının işlevlerini, fonksiyonlarını İ.K.Y. alanındaki yeni yaklaşımları dikkate alarak sunmak. İ.K. Yönetimi Tanımı ve işlevleri, İ.K.Y. Fonksiyonları, işgören tedariği, işe başvuru, mülakat teknikleri, işgören eğitimi, kariyer yönetimi ve kariyer planlama, performans değerleme ve performans değerleme teknikleri, ücretlendirme, işgören motivasyonu, işgörenin işletmeye bağlılığını ve verimliliğini etkileyen İ.K.Y. uygulamalarını kapsamaktadır.

1113G2004

Pazarlama İlkeleri

2

0

2

5

Pazarlama ilkeleri dersi, öğrencilerin pazarlama, pazarlamanın tarihsel gelişimi, pazarlama kavramları, pazarlama karması bileşenleri hakkında bilgi edinmesini amaçlar. Aynı zamanda, değişen rekabet ortamında ve değişen teknolojik koşullara bağlı olarak yeni bileşenleri kapsamına dahil eden yeni pazarlama karması ve unsurları ile modern pazarlama yöntemlerinin tanımlanmasını amaçlar. Pazarlama Kavramı, Çevresi ve Fırsat Analizleri, Tüketici Davranışları, Pazarlama Araştırmaları, Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar, Konumlandırma, Pazarlama Karması, Pazarlama Stratejileri ders kapsamında yer almaktadır.

1113G2006

Ticaret Hukuku

2

0

2

4

Ticaret hukukunun genel ilkelerini, teorilerini detaylı olarak inceleyip öğrencilere kavratmaktır.

Ticaret Hukuku hakkında genel bilgi, Ticari iş, ticari işletme ve tacir kavramları dersin içeriğinde bulunmaktadır.

1113G2007

Risk Yönetimi

2

0

2

4

Öğrencilere risk yönetimi ile ilgili temel konuların öğretilmesi. İş dünyasındaki muhtemel riskleri tanımlama ve riskleri yönetebilme becerisini kazandırmak. Bu ders, risk yönetiminin evrimi, risk yönetimi yaklaşımı, risk yönetiminin temel kavramları, risk yönetimi hedef ve stratejileri, risk yönetimi sistemlerinin tasarımı ve uygulanması konularını kapsamaktadır. İşletme yöneticileri tarafından ele alınacak her türlü kararın olası risklerle birlikte değerlendirilmesi, etkin bir yönetim yapısı ve faaliyetlerin sürekliliğinin sağlanmasını içermektedir.

1113G2008

Üretim Yönetimi

2

0

2

4

Üretim yönetimi alanındaki temel kavramları ve başlıca karar konularını ortaya koymak, uygun çözüm aralıklarını göstermek; Üretim/işlemler yönetimindeki başlıca yöntem ve araçları tanıtmak ve uygulamak. Üretim Sistemleri ve Türleri, Üretim Yönetimi, Üretim Yönetimi Yaklaşımları, Üretim Stratejisi ve Verimlilik, Ürün Geliştirme ve Tasarım Süreci, Tasarım Yöntemleri, Üretim Süreci Seçimi, Tesis Yerleşimi ve Kapasite Planlaması, Stok Yönetimi, Üretim ve Kaynak Planlaması konularını kapsamaktadır.

 

4. YARIYIL

Kod

Ders Adı

T

U

K

AKTS

1113B2001

Stratejik Yönetim

2

0

2

3

Stratejik Yönetim dersi, uzun dönemli karar ve planların yapılması (farklı düzeylerdeki stratejilerin nasıl geliştirilebileceği), uygulanması ve kontrolüyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi ve yetkinlik kazandırmaktır. Bu ders kapsamında; Stratejik Yönetim sürecinin nasıl gerçekleştiği, misyon, vizyon, amaç, hedef, swot analizi, iç ve dış çevre analizleri, üst yönetim stratejileri, uluslararası stratejiler, stratejik değerleme ve kontrol içermektedir.

1113B2009

E-Ticaret ve İnternette Pazarlama

2

0

2

5

E-Ticaret ve Pazarlama dersi ile E-Ticaret Uygulamalarının öğrenciler tarafından kavranması ve iş hayatında kullanılabilecek bilgi ve bilinç düzeyini sağlamaktır. Bu dersin kapsamında; e-ticaret, dijital pazarlama, website yönetimi, sosyal medya, ağızdan ağıza pazarlama, içerik pazarlama, influencer pazarlama, kullanıcı tarafından oluşturulan içerik vb. kavramlar yer almaktadır.

1113B2010

Maliyet Muhasebesi

2

0

2

4

Maliyet Muhasebesi dersinin amacı, üretim işletmelerinde üretilen ve satılan mamullerin maliyetini hesaplamak için geliştirilen maliyet sistemlerini hem kuramsal açıdan hem de uygulamalı olarak öğrenciye öğretmektir. Bu derste, 1 No.lu Muhasebe Sistemi Uygulama Genel Tebliği uyarınca uygulaması zorunlu olan çift taraflı kayıt sisteminde muhasebe sürecinin bir parçası olan maliyet muhasebesinin işleyişi, maliyetleri oluşturan gider unsurlarının saptanması ve maliyet sistemleri hakkında bilgi verilmektedir.

1113B2004

Toplam Kalite Yönetimi

2

0

2

3

Toplam Kalite Yönetimi (TKY)’nin temel kavramları. TKY yolculuğundaki temel adımlar. Geleneksel anlayış, müşteri bilinci, süreç iyileştirme, yenilik ve yaratıcılık, görevlendirme. Kalite güvence sistemi.

Kalite kavramı, Toplam Kalite Yönetimi, Toplam Kalite Yönetiminin unsurları. Toplam Kalitenin Tarihsel Gelişimi; Toplam Kalitenin Felsefesi; Toplam Kaliteye İlişkin Temel Kavramlar; Toplam Kalitede Liderliğin Önemi, Toplam Kalite Yönetimini Başlatan ve Uygulayanlar; Takım Çalışması; Kalite Çemberleri; Kalite iyileştirme, problem çözme araç ve teknikleri. Altı Sigma, Benchmarking konularını içermektedir

1113B2005

Araştırma Yöntemleri

2

0

2

3

Bilim ile ilgili kavramları, bilimsel araştırma süreci ve bu süreçte yürütülmesi gereken bilimsel faaliyetleri, bilimsel çalışmaların rapor, proje, tez ve makale haline getirilmesi yöntemlerini öğrencilere vermek. Bilimsel Yöntem ve Veri, Ölçüm İşlemleri ve Ölçekler, Araştırma Planlanması, Örnekleme, Anket Yöntemi, Verilerin Analizleri, Tablo, Grafik Yapım ve Rapor Hazırlama Yöntemi, Dipnot ve Kaynak Gösterimi ders kapsamında yer almaktadır.

1113B2006

Örgütsel Davranış

2

0

2

4

Örgütsel Davranış dersi ile öğrencilerin bireysel düzeyde, değerler, kişilik ve kişilik farklılıkları,  motivasyon;  grup düzeyinde grup ve takım çalışması,  liderlik, çatışma ve çatışmaların çözümlenmesi, örgüt kültürü, örgütsel stres yönetimi ile ilgili bilgi ve kavrama geliştirmeleri beklenir. Çalışma ortamında insan davranışlarının birey, grup ve örgüt düzeyinde incelenmesidir. Örgütsel Davranışa genel bakış, kişilik ve kişisel farklılıklar ve örgütlerde motivasyon, kişisel ve kişiler arası ilişkilerin geliştirilmesi, organizasyonlarda liderlik, örgüt kültürünün oluşum süreci; örgütlerde stres ve yönetimi, örgütlerde çatışma, iş tatmini,  örgütsel bağlılık, gruplar ve takım çalışması, duygular ve değerler konuları ders kapsamında öğretilmektedir.

 

1113B2007

Uluslararası Pazarlama

2

0

2

4

Uluslararası Pazarlama dersi, Uluslararası pazarlama alanına ilişkin bilgi eksikliklerini gidererek, uluslararası pazarlama uygulamaları hakkında gerekli bilgileri vermek. Uluslararası Pazarlama Kavramı, Müşteri İhtiyaçları, Rekabet ve Uluslararası Pazar, Uluslararası Pazarlama Çevresi, Uluslararası Pazarlama Araştırmaları, Uluslararası pazarlamada Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi, Uluslararası pazarlamada ürün, Uluslararası pazarlamada pazara giriş stratejileri, Uluslararası pazarlamada fiyatlama, Stratejik ortaklıklar, Uluslararası pazarlamada dağıtım ve Uluslararası pazarlama iletişimi konularını içermektedir.

1113B2008

Ticari Matematik

2

0

2

4

Ticari Matematik dersi, Ekonomik hayatı ilgilendiren konuları kavrayabilmek için gerekli ve yeterli matematik bilgisine sahip olabilme ve bu sayede meslek derslerinde karşılaştıkları matematiksel işlemleri yapabilme. Maliyet/Kar, Faiz, İskonto, Anüite Problemleri ve Uygulamalarını kapsar.